W związku z Uchwałą nr 20/2023 z dn. 27.06.2023r. Walnego Zgromadzenia Członków dot. informowania mieszkańców o podjętych działaniach,
ZARZĄD Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko – Własnościowej „Żurominianka” w składzie: Arkadiusz Lewandowski – Prezes Zarządu i 2 Członkowie Zarządu: Dariusz Jackowski i Mariusz Jarzynka, niniejszym informuje:
Zarząd kieruje Spółdzielnią oraz reprezentuje ją na zewnątrz. Do zadań statutowych Zarządu należą:
– podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia w poczet członków Spółdzielni,
– zawieranie umów o budowę lokali,
– zawieranie umów o ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu,
– zawieranie umów o ustanowienie odrębnej własności lokalu,
– zawieranie umów o przeniesienie własności lokalu,
– zawieranie umów najmu lokali oraz umów dzierżawy gruntów,
– sporządzanie projektów planów gospodarczych
– prowadzenie gospodarki Spółdzielni na podstawie uchwalonych planów i wykonywanie
związanych z tym czynności organizacyjnych i finansowych,
– zabezpieczanie majątku Spółdzielni,
– sporządzanie rocznych sprawozdań i sprawozdań finansowych oraz przedkładanie ich do
– zatwierdzania Walnemu Zgromadzeniu,
– udzielanie pełnomocnictw,
– zwoływanie Walnego Zgromadzenia,
– zaciąganie kredytów bankowych i innych zobowiązań,
– współdziałanie z organizacjami spółdzielczymi oraz z innymi organizacjami.
W celu realizacji powyższych zadań, w okresie styczeń – grudzień 2024r. Zarząd wykonał:
Ø 12 uchwał ws. przyjęcia w poczet członków SML-W „Żurominianka”, 10 uchwał w sprawach organizacyjno – regulaminowych oraz 3 zarządzenia;
Ø odbył 12 protokółowanych posiedzeń oraz 13 posiedzeń wspólnie z Radą Nadzorczą służąc jej głosem doradczym;
Ø zawarł 3 umowy ustanowienia odrębnej własności;
Ø przygotował analizę finansowo – gospodarczą za poszczególne zakończone okresy: I, II i III kwartał/2024;
Ø opracował Plan remontów na 2024 rok;
Ø przygotował i przeprowadził 10 postępowań przetargowych dot. następujących inwestycji: wycinka drzew i rębakowanie, okresowa kontrola inst. el. i piorunochronnej, okresowa kontrola 5-letnia instalacji el., gazowej i kominiarskiej, dostawa pelletu, okresowa kontrola budowlana, termomodernizacja ściany wzdłużnej Wyzwolenia 49B, termomodernizacja ściany wzdłużnej Lidzbarska 22/34, wymiana ciepłomierzy Szpitalna 89/93, instalacja domofonowa Wyzwolenia 49B, przebudowa zasilania instalacji c.o. Żeromskiego 70/74A, Żeromskiego 70/74B, Żeromskiego 70/74C, Żeromskiego 70/74D, Żeromskiego 68A;
Ø podjął współpracę zawiązując umowę zlecenie/dzieło dot.: obsługi strony www, konserwacji i bieżących napraw w zasobach, wykonania prac ogólnogospodarczych sezonowych, szkoleń BHP/oceny ryzyka zawodowego, okresowej kontroli przewodów wentylacyjnych, spalinowych i gazowych, wykonania operatu szacunkowego, wykonania dokumentacji projektowej wzmocnienia budynku z wielkiej płyty, wykonania kontroli technicznej budynków, wykonania audytów energetycznych, wykonania remontu instalacji wewn. instalacji zimnej wody, porozumienia ws. odpracowania długu, wykonanie ekspertyzy technicznej dachów na Osiedlu Żeromskiego;
Ø podjął współpracę zawiązując umowę o wykonanie prac remontowych dot.: wykonania ciągu pieszego z kostki Wyzwolenia 23, 25, 27, wykonania podestu z podjazdem Wyzwolenia 23, remontu nawierzchni bitumicznych w zasobach, wykonanie cyfrowej instalacji domofonowej Wyzwolenia 49B;
Ø podjął współpracę dot. zamontowania 3 automatów paczkowych w zasobach Spółdzielni;
Ø wykonał szlaban parkingowy Wyzwolenia 29;
Ø zawarł umowę telekomunikacyjną na przeprowadzenie światłowodu na nieruchomościach Spółdzielni;
Ø sporządził 3 nowe regulaminy: udzielania zamówień, wynajmu pomieszczeń wspólnych, spłaty zadłużenia w formie odpracowania długu;
Ø dokonał wpisów do Ksiąg Wieczystych lokali mieszkalnych – wpisy hipoteki przymusowej – ws. 2 dłużników Spółdzielni, 1 dłużnika skierował na drogę postępowania sądowego w celu wyegzekwowania zadłużenia oraz prowadzi 3 postępowania ws. ustalenia spadkobierców po zmarłych dłużnikach;
Ø prowadził postępowanie sądowe – sprawa cywilna o zapłatę – ugoda;
Ø realizował funkcje pracodawcy w stosunku do pracowników nawiązując/rozwiązując/przedłużając pierwsze/kolejne umowy o pracę.
ZARZĄD dziękuje wszystkim Mieszkańcom i Podwykonawcom za współpracę.